Slaaponderzoek

Er zijn veel gevaren waarmee we op de wegen worden geconfronteerd. Deze omvatten afgeleide bestuurders, gehandicapte bestuurders, slecht weer en te hard rijden. Maar hoewel deze gevaren zorg verdienen, is een ander gevaar dreigende bestuurders in het hele land en worden ze maar al te vaak genegeerd. Veel dodelijke ongevallen per jaar worden eigenlijk veroorzaakt door een factor die maar weinig mensen kennen: slaapgebrek.

Volgens de CDC is 1 op de 25 chauffeurs in de afgelopen maand in slaap gevallen tijdens het rijden. Deze verbluffende trend heeft tragische gevolgen, met jaarlijks tot 6.000 dodelijke ongevallen tot gevolg. Dit project is: We gingen op zoek naar de oorzaken van dodelijke ongevallen als gevolg van slaapgebrek en de omstandigheden waarin ze plaatsvinden. . Voor de analyse van deze gegevens hebben we gebruik gemaakt van gegevens van het NHTSA’s Fatality Analysis Reporting System. Dit is een landelijke telling van dodelijke ongevallen en oorzaken. Onze bevindingen laten zien waar en wanneer deze ongevallen het vaakst plaatsvinden, zodat u de omstandigheden met het grootste risico kunt begrijpen en vermijden. Lees verder om erachter te komen waar u op uw hoede moet zijn voor slaperig rijgedrag.

Moe Van De Weg?

Geen enkele staat ondervond meer dodelijke gevolgen van vermoeidheid bij chauffeurs dan Texas. De Lone Star State was verantwoordelijk voor meer dan 1 op de 5 dodelijke ongevallen waarbij een slaperige bestuurder betrokken was, 159 in totaal. Hoewel de bevolking van Texas voor een deel verantwoordelijk kan zijn voor dit hoge totaal, kan hetzelfde niet noodzakelijkerwijs worden gezegd van de op de tweede plaats gerangschikte staat, Alabama. Een reeks lelijke incidenten heeft ertoe geleid dat sommige Alabamiërs hebben opgeroepen tot een wet die slaperige chauffeurs strenger zou straffen. De twee staten die dergelijke maatregelen al hebben geïmplementeerd, Arkansas en New Jersey, hebben slechts beperkt succes gehad bij de handhaving ervan, hoewel het vermeldenswaard is dat ze niet in deze top 10 staan.

Californië zag ook ongeveer 5 procent van deze slaapgebrek-ongevallen in het hele land, wat tot bezorgdheid bij de staatsautoriteiten leidde. California Highway Patrol heeft geadviseerd voorzichtig te zijn in de dagen na aanpassingen van de zomertijd. Ze denken dat deze veranderingen correleren met een toename van dodelijke ongevallen. Geografisch waren de staten met de hoogste rangorde verspreid over het land, van Arizona tot Michigan. Ze hadden ongeveer dezelfde records goed voor 2.6-3.

Landelijk 3 procent van de dodelijke ongevallen.

Hoe We Crashen Als We Moe Waren

Ongeveer tweederde van de dodelijke ongevallen waarbij slaperige bestuurders betrokken waren, waren botsingen met levenloze objecten in plaats van met andere voertuigen. Slaperige chauffeurs kunnen van de weg raken en obstakels raken die voor dergelijke situaties zijn bedoeld (leuningen, stopborden) of die dat niet zijn. De volgende meest voorkomende uitkomst was echter nog angstaanjagender: front-to-front botsingen met een ander voertuig. Dit kan voorzienbaar zijn als een slaperige bestuurder uitwijkt voor tegemoetkomend verkeer en een frontale botsing met een andere auto tot gevolg heeft.

7,5% van de dodelijke ongevallen veroorzaakt door slaapgebrek waren front-naar-achteraanrijdingen. Dit soort crash is waarschijnlijk het gevolg van het niet stoppen van een bestuurder wanneer de auto voor hem remt. Aangezien automatische rijfuncties steeds gebruikelijker worden in Amerikaanse voertuigen, hebben veel fabrikanten automatische remhulpmiddelen ontwikkeld om precies dit soort ongevallen te voorkomen. De NHTSA heeft een overeenkomst bereikt met 20 topautomerken om tegen 2022 automatisch remmen in 99,5 procent van de nieuwe voertuigen op te nemen.

Vermoeidheid Kan Leiden Tot De Dood

Terwijl dodelijke ongevallen volgens onze gegevens het vaakst in de avond plaatsvinden, eist slaperig rijden de grootste tol in de vroege ochtend. In feite, crashes meer dan 9 procent met slaaptekort chauffeurs waren tussen 5 en 6 uur , en 8,8 procent vond plaats tijdens het volgende uur. Deze timing suggereert dat chauffeurs die naar hun werk pendelen of een nachtploeg achterlaten, werknemers die de CDC identificeert als een risicovolle populatie voor rijden zonder slaap waarschijnlijk betrokken zijn.

Om 3 uur ’s nachts was ook een aanzienlijk deel van deze dodelijke botsingen getuige, wat zou kunnen overeenkomen met moeilijke tijden voor langeafstandsvrachtwagenchauffeurs die ’s nachts reizen. De Federal Motor Carrier Safety Administration schat dat 28 procent van de commerciële vrachtwagenchauffeurs slaapapneu heeft. Dit zou kunnen bijdragen aan de gevaren die samenhangen met slaperig rijden in de branche.

Een uitschieter van deze vroege ochtendtrend was de 3 tot

Dommelende Rijdagen

Hoewel het aantal verkeersdoden als gevolg van slaapgebrek relatief constant was gedurende de week, bleken bepaalde dagen iets gevaarlijker. Zondag produceerde het grootste deel van deze dodelijke ongevallen. Misschien was het uitputting van de vorige nacht. Maandag had een groot aantal crashes. Dit kan komen door uitputting van het weekend.

Dinsdag en woensdag zagen een daling van slaapgerelateerde sterfgevallen. Ze waren goed voor respectievelijk slechts 12,4 procent en 12,1 procent. Daarentegen was er elke dag een lichte stijging van donderdag tot en met zaterdag. Deze trend suggereert dat, hoewel werknemers met lange diensten de oorzaak kunnen zijn van veel van de slaperige rijschade in het land, dit gevaar niet volledig wordt bepaald door het ritme van de werkweek. Het lijkt erop dat de anticipatie en nasleep van het weekend invloed kunnen hebben op hoe slaperig je je achter het stuur voelt.

Vermoeide Tijden Van Het Jaar

Over het algemeen namen het aantal dodelijke ongevallen in de loop van het jaar geleidelijk toe , om in november en december een lichte daling te laten zien. Dodelijke verkeersdoden deden zich echter voor in een veel gevarieerder patroon, met pieken in juni en september. Deze bevindingen zijn in tegenspraak met wat men zou kunnen veronderstellen: dat automobilisten in de wintermaanden met relatief minder zonlicht meer vatbaar zijn voor ongevallen. Sommige van de donkerste maanden van het jaar, december en januari, hadden zelfs enkele van de laagste ongevallencijfers gerelateerd aan slaap.

De maand met het laagste percentage was echter maart, goed voor slechts 5,3 procent van de dodelijke slachtoffers het hele jaar. Deze observatie is interessant in het licht van de bezorgdheid van wetshandhavers over de effecten van zomertijd op slaperig rijden, omdat we onze klokken in die maand vooruitdraaien. November, een maand waarin we een uur resetten, had ook relatief lage percentages slaperige rij-ongevallen.

Beter Slapen Omwille Van De Veiligheid

Deze bevindingen zijn overtuigend, maar je kunt andere automobilisten er niet van weerhouden om te rijden terwijl ze te moe zijn. U kunt echter waakzaam blijven om de slaap te krijgen die u nodig heeft om veilig te rijden. Als u twijfelt over uw vermogen om wakker te blijven achter het stuur, neem dan niet het risico om rust op te offeren .

We hebben ontdekt dat het gevaarlijk is om weerstand te bieden aan de slaap.

Hoewel slaperig rijden verwoestende gevolgen kan hebben, is dit niet het enige risico dat gepaard gaat met het overslaan van rust. Van slechte slaap is aangetoond dat het tientallen negatieve effecten heeft op ons welzijn. Dit zijn symptomen die niemand zou moeten accepteren. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je de slaap krijgt die je nodig hebt om scherp te blijven. Als u slaapproblemen heeft of een oncomfortabel beddengoed heeft, is het de moeite waard om een specialist in te schakelen om u te helpen bij het kiezen van de juiste matras. Veel voorkomende slaapstoornissen kunnen worden verlicht door verstelbare bedden. Als je beter wilt slapen maar met een krap budget werkt, raden we je aan een online matras in een box-merk te overwegen, omdat ze eersteklas bedden bieden tegen betaalbare prijzen.

Of je nu op zoek bent naar de beste matras voor het verlichten van rugpijn of interesse hebt in bedden met traagschuim, we waren hier om je naar de meest comfortabele matras en beddengoed te leiden om je nacht na nacht gezond te laten slapen.

Methodologie

Om dit project samen te stellen, hebben we gegevens gebruikt van het NHTSA Fatality Analysis Reporting System. Deze landelijke telling van dodelijke ongevallen wordt jaarlijks verstrekt voor openbare toegang. De gegevens voor 2016 waren het meest recente volledige jaar dat beschikbaar was. We hebben ze geanalyseerd.

Bovenstaande beweringen waren uitsluitend op middelen gebaseerd. Deze inhoud is verkennend en toekomstig onderzoek zou grondiger moeten zijn.

Fair Use-verklaring

U kunt de beelden en bevindingen delen met uw publiek. U bent vrij om dit te doen, zolang het voor niet-commerciële doeleinden is en u Amerisleep op de juiste manier toekent met een link naar deze pagina. Krediet geven waar het toekomt, is immers niets om op te slapen.